onsdag 31 augusti 2011

Vinbärsgelé

För några veckor sedan gjorde jag dessa burkar med rödvinbärsgelé. Burkarna har bara stått i kylen och inte fått något utseende, men nu så!

Alla tre tillsammans. Jag har återigen använt spillet från gardinen (hade fyra) till locken. Jutesnöre är också en favorit. Så skönt att få "bli av med" sånt pyssel man samlat på sig länge. Härligt att få använda ur spillpapperburken - istället för att lägga till.

Lite närbilder...



Gelén har jag tyvärr inget recept på, men jag minns att jag använde ett befintligt recept och gjorde om det en del. Största skillnaden var att jag tog mycket mindre socker än beräknat. En smaksak, men passar för oss här hemma -  som inte vill ha godis på köttet :)

Natti!

1 kommentar:

  1. De blev jättefint! Jag är så där med att scrappa syltberukar och sånt eftersom jag är en kladdmajja. Det får inte vara fint så länge...

    SvaraRadera