tisdag 30 april 2013

Nya köksluckor


Vi håller på att renovera våra köksluckor hemma. Svart är såklart det nuvarande och det lant-gröna är vad det ska bli på alla så småningom.
MYCKET arbete är det dock!
Vi vill behålla det gedigna köket från 20-talet och rutar därför bara upp innehåll och lucka. Luckorna slipas ordentligt först. Sedan limmar min sambo på tillskurna masonitbitar, som ger intryck av att luckan har en spegel. Spackla, slipa, damma och torka står på schemat efter detta... Sedan återstår tre lager färg!

Jag visar det färdiga resultatet när vi kommer dit :)

1 kommentar:

  1. Ja men de hårda arbetet ser ut att vara värt för den där gröna kommer bli så fint i ert kök!
    Jag såg nu att din startsida går till gamla bloggadressen. Vill du att jag ska ändra det? Eller så går du in själv och ändrar det? De tror jag du kanske klarar.

    SvaraRadera