lördag 3 mars 2012

Cookie-pops och prinsesskakor

Nu har jag äntligen gett mig in på att göra cookie-pops! Det var väldigt enkelt och jag kommer definitivt att göra om det i framtiden på lite proffsigare sätt, med sugarpaste och mer ordentlig dekoration. Nu tog jag dekorationen som jag hade till mördegskakorna jag hade gjort (se nedan).


En klubba till en pojke och en till en flicka. Ska slå in dem i cellofan och fint snöre sedan.

Här kommer en bild på "prinsesskakorna" som bakats till Skorpans kalas imorgon. Självklart måste det vara rosa (men faktiskt blått oxå) :) Det var kul att få baka lite annorlunda, speciellt efter att ha bakat som en galning till 30-årskalaset för bara någon vecka sedan...


Det är hjärtformade mördegskakor med glasyr som jag färgat med hushållsfärg. Strösslet kommer från burkarna med fyra olika sorter i. Finns i välsorterade mataffärer (jag hade tur att hitta min i Ullared). Tyvärr har etiketten lossnat så jag vet inte vad strösslet heter...
Överst mitten har jag gjort ljusa kärleksmums med vit glasyr och dekorationsblommor.
Underst mitten är mina favoritkakor från barndomen! De klassiska brysselkexen :) Så enkla men så goda. O fina...

Ikväll ska tårtorna spacklas, så med lite tur kan en bild komma upp på dem! Men annars kommer det i dagarna, så håll utkik om du är intresserad :)

Ha en fortsatt trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Fina kakor ser framemot att äta upp dem. De där strösslena har Maxi en hel uppsjö av om du vill handla flera.

    SvaraRadera
  2. Jättefina kakor och de ser riktigt smarriga ut också.
    Ha en fin dag!
    Kram Anette

    SvaraRadera