torsdag 8 mars 2012

Sparbössa

Jag hittade en trälåda på loppis för en femma. Skorpan hade ingen egen sparbössa (förutom den på banken :)), så jag ville göra en egen. Detta blev en av ettårspresenterna.


Jag har blandat band, tårtpapper och dekorationer lite galet, men i slutänden smälte det ihop och blev en helhet. Jag älskar blommorna, som kommer från Sia. Pappret med prinsesskronor har länge legat i mappen (fast en bit sitter på ettårskortet). Texten jag skrev på lådan blev "Godis & leksaker" - det får sparpengarna gå till om hon så önskar :)
För att få en sparbössefunktion och kunna stoppa i pengar gjorde min sambo ett hål på toppen av lådan. Lådan sitter ihop med gångjärn på baksidan och skulle kunna ha ett lås på framsidan, just nu är det bara banden som gör den stängd.

Mot ett rikare liv :)
Hejs svejs!

1 kommentar: