tisdag 8 november 2011

Krans av lingonris

Vi var ute i skogen för att hämta mossa. MASSOR av mossa kom vi hem med, men även lite lingonris som jag och Skorpan gick runt i skogen och plockade. Det räckte precis till den här kransen.


Jag har inte bundit med lingonris förut, utan det är nu i år som jag sett att så många gör det och jag ville prova det själv. Jag förstår att många gör det för det var otroligt enkelt och kul! Ett stort plus är ju att det är mycket mindre insekter i lingonris än i t.ex. mossa :)
Jag formade bara en rund ringa av ståltråd och använde sedan grön bindetråd för att fästa riset. Kransen hänger just nu i jutesnöre, men till jul/advent blir det en mer jul-aktigt snöre. Fler kransar är på gång, för den här var inte till mig själv!


Jag fäste en lite bild i mitten av kransen. Den är utskriven från datorn (Tack Josefine!) på cardstock, och sedan har jag "ruffat" till kanterna med en sax. Jag trädde även pärlhjärtan glest kring hela kransen så något lyser upp bland det gröna. Även dessa trädde jag på grön tråd.

Så nu är det väl bäst att ge sig ut i skogen igen innan nån annan hinner före... Jag skickar iallafall ett stort ont inredningsöga till bärplockarna, som använt sina hemska uppsamlare och förstört hälften av lingonriset i skogen...

Tjingeling!

2 kommentarer:

  1. Oj så fint! Jag måste göra klart min stege, och den där kransen var så fin! Jag måste också blocka mossa...Jag har också spanat in en frän sten i skogen som jag tänkte ta med hem så ska väl gå ut med skottkärran haha...

    SvaraRadera
  2. JOo haha joo först fundera jag på att gå när det är mörkt så ingen ser mig... men då kom jag på att jag inte skulle hitta stenen...haha
    Men den är så bra... den är lagom stor och helt platt ovanpå så tänkte ha den brevid stegen och skriva God Jul på till julen :)

    Jag älskar butiken www.pyhobby.se ... de har otroligt bra priser BRA kundservis. Där beställer jag också 100pack kort med kuvert, rosor, blad och spets. Mycket fina julpapper som heter Joyful Peace, jag gilla dem så mycket så de är slut nu, funderar på att köpa mer. De har också SNABB leverans :)
    Jag ska försöka skicka mer klippark till dig ikväll.

    SvaraRadera