onsdag 23 november 2011

Dekorerade ljus

Jag hittade ljusdekor som var oanvänd från förra året. Kommer ihåg att jag köpte den på Panduro och vet inte om den finns kvar, men troligen gör den väl det fast i något annorlunda motiv.

Att dekorera ljus var BUSENKELT! Bara att spola dekoren under ljummet vatten och sedan applicera på ljuset som man önskar. Här kan man ju vara nöjd om man vill, och då tar det ungefär 2 minuter att få det färdiga resultatet inklusive plock och städ :)

Jag ville såklart dekorera lite extra... Använde jutesnöre och rött tunt snöre och band några varv runt. Sedan stack jag ner några dekorationsnålar (köpta på blomsterlandet). Detta tog kanske 1 minut extra. Väl värt "besväret"!


Här får de stå och pryda mitt elementskydd så länge, innan de får en annan plats... Perfekt som julklappstips, eller hur?

3 kommentarer:

  1. Nej men när jag gör så här mycket kort så gör jag 12st samtidigt... och med samma material... Men när barnen lagt sig på kvällen så kollar jag ju aldrig på tv.. bara en gång i veckan en timma när det är house :) annars tittar jag inte på tv.

    SvaraRadera
  2. Glömde svara att ja det är på uffes imorgon...

    SvaraRadera