söndag 13 november 2011

Grattis-kort

Det är ju jättbra att göra kort och sedan ha i lager för att bara ta fram när personer fyller år (eller vid andra tillfällen också). Men på något vis tycker jag att det är roligast att göra korten helt individuella. Alltså att man ser till vad det är för en person som man skapar åt och sedan använda sig av färger och material som personen tycker om. Man kanske inte alltid vet det, men att försöka är ju alltid något. När jag ändå ska skapa tycker jag att jag kan skapa personligt.

Här kommer första kortet, som var till en liten tvåårig tjej. Ett typiskt "flick-kort" blev det, med sockersöta detaljer såsom confetti och rosa spetsar. Allt vad en liten tjej kan tänkas vilja ha!


Nästa kort blev till svärmor som är hästtokig. Stämplarna kanske är lite barnsliga för vuxenkort, men den passade ändå väldigt bra till just henne. Tycker att det blev lite mer vuxet med val av knappar och papper.

Nähä.. Det var allt för idag. Men imorgon kommer jag visa ett sannerligen udda pyssel som jag gjort i helgen (kameran har inte hittat fram än...). Så håll ögonen öppna :)

Kram

2 kommentarer:

  1. Det udda pysslet ser jag framemot. Burkarna i förra inlägget blev jättefina.

    SvaraRadera
  2. Ja de där med udda pyssel blev jag nyfniken på :-)

    SvaraRadera