torsdag 10 november 2011

Lampkjolar

Ja, det är väl så man säger...? Eller vad kallas det egentligen? Jag kallar det för kjolar iallafall... Och det är superenkelt att sy!


Bilden är tagen i min systers fina kök. Tyget är återkommande i köket, så lampkjolarna ser så söta ut på sin plats.

När jag sydde dessa "kjolar" använde jag en färdigsydd som mall. Sedan sydde jag bara precis så som jag såg att den andra var sydd. Den knöts ihop med ett beige linneband.

De färdiga lampkjolarna man köper behöver en ställning, eller säljs med en ställning. Oftast kostar den ganska mycket. Jag har fyndat mina i Ullared, men gör man inte det kan man mycket väl göra som syster gör tycker jag... Hon använder en lampskärm under och döljer med tyget ovanpå. Man måste syna noga för att se skillnaden!

Hör av er om ni vill ha exakta mått, så mailar jag.
Trevlig kväll!

1 kommentar:

  1. Åh! Jag ska göra till sovrummet... Till sängborden de är bärsa nu skitfula!

    Den där var jättesöt. Jag är i alla fall klart med min stege men jag har glömt tagit kort. Kommer på det när det hela tiden när det är mörkt.

    SvaraRadera