lördag 19 november 2011

Första julgranen är gjord

Idag har jag julpysslat lite med Madde. Vi fick en del gjort, men jag vill nog visa resultaten i sin rätta miljö. Det får såklart vänta till advent. Men däremot bjuder jag på denna vackra och ståtliga gran gjord av en bok. Det var Madde som gjorde en först, och jag kunde inte hålla mig när jag såg hur enkelt och framförallt hur snabbt det gick! Hon hade ett lager av gamla böcker från auktion, så det var bara att grabba tag i en lämplig bok :) Jag kommer nog att göra fler i olika höjder och ställa i tretal på någon avlastningsyta. Beskrivning på granen (och många andra papperspyssel) finner du i tidningen "101 nya idéer".


Jag dekorerade toppen med en sådan nål som man oftast använder till blomarrangemang och blomdekorationer.

Kolla igenom bokhyllan om du verkligen behöver alla böcker... Får man så här fina resultat kan det ju vara värt att avvara en och annan deckare :)

Hej hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar