onsdag 16 november 2011

Tävling hos "Frideborgs Mys"

Finns en härlig blogg som just nu har en tävling/bloggcandy - den pågår fram till 3 december. Jag tyckte att det var skönt med ett långt datum fram så man slapp känna sig stressad. Tävlingen går ut på att använda sig av någon av hennes digitala stämplar, specifikt råttorna. Kolla in sötnosarna, hur gulliga som helst!
Här är mitt bidrag... December till ära!


Här är den söta stjärngossen, målad med till största delen ljusa Promarkers. Jag har använt vit cardstock till grund och sedan tejpat på juteväv. Den är slarvigt vitmålad. Den bruna cardstocken är riven i kanterna och limmad på plats (svårt att tejpa på juteväven). Jag har skrivit med guldpenna ljuspunkter i December, såsom Lucia, Tomten kommer, Nyår mm. Jag älskar ju att ta in naturen, så jag har limmat på ett lingonris. Det är dekorerat med pärlor som jag målat med guldglitter. Överst har jag trätt ett sidenband med pärlor som även de är målade med guldglitter.


Så här kommer jag ha mitt kort stående i December. Jag ber om ursäkt för bildkvaliteten, men bättre än så här ville inte ljuset bli... Kortet blev med andra ord ett julpynt!

Så nu var det ju bara att hålla tummar och tår....

1 kommentar: