fredag 4 november 2011

Äntligen...

Jag kan vara väldigt dålig på att komma ihåg saker. Men nu äntligen efter många om och men har jag fotat stegen som jag knåpade ihop för så länge som två år sedan... Tycker ändå att den är relevant för bloggen eftersom den håller stilen och ständigt förnyas. Jag har även sett att nästan varje nummer av 101 idéer visar hur man gör en på olika sätt. Tycker dock att deras första exempel har varit finast. Det var en inomhusstege till badrummet. Jag har haft min både inne och ute. Den har verkligen varit både väder- och slagtålig!


Stegen är just nu dekorerad med anpassning efter lilla Skorpan :) Hon fick tag i krukan med hjärtan på tråd när den hängde i mitten, vilket egentligen var mycket snyggare, men man får ju offra sig då och då... :) Det hänger även pärlhalsband, egengjorda pärlhjärtan (formade av ståltråd, bara att trä på sötvattenspärlor - busenkelt!) samt en färdigköpt (!) dekoration från Interflora i form av ett hjärta. Interflora har för övrigt mycket fina dekorationer till bra priser.
Filten är den billigaste varianten från Ikea, men nästa virkprojekt blir nog att göra en liten pläd av "Farmors rosenrutor". Finns fina exempel på dessa i boken "Inred lantligt på ditt eget sätt" av Anna Öhrnberg.


En liten närbild på krukan med hjärtan på tråd. En klar favoritblomma - tacksam som få! Detta är hjärtat från Interflora. Köpt förra året, så jag tror inte att det finns kvar...

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar