fredag 15 juni 2012

Sommarlovspresent

Jag var på kyrklig skolavslutning häromdagen. Det är en speciell känsla med det, tycker jag. Då är det sommarlov på riktigt! Jag är inte troende eller så, men kyrkoavslutningarna är ändå dem jag gillar bäst. Tror att det är för orgelns skull... Blir svårt ute :)

Barnen som skulle ha sommarlov fick en liten sommarlovspresent. Ett band runt halsen och i kortet var det fasttejpat pengar. Vem ville inte ha glasspengar när man var liten :)


En väldigt enkel konstruktion...Ta ett papper och vik dubbelt. Gör hål uppe och nere för band. Jag tog även nere eftersom jag skulle ha pengar i, så den blev mer stängd. Sedan är det ju bara att pynta! Jag gjorde pappersvimplar till tjejen och tog "metal art" till killen. Bokstäverna är stickers från Panduro. Banden är också från Panduro.

På tal om Panduro... Missa inte deras rea som har börjat!!!! MASSOR av fynd!


1 kommentar:

  1. Fina sommarpresenter barnen har fått. Det blev lite fynd på stellas, men det var bra trångt därinne.

    SvaraRadera