måndag 7 november 2011

Fotoalbum med ny look!

Jag var tvungen att köpa nya fotoalbum då mina plötsligt slutat säljas på Åhléns... Snopet! Så nu får det bli något nytt till samlingen. Här slänger jag direkt in en "före-bild", för att ni ska förstå vilken sorts album jag skriver om...


Alltså den gamla vanliga sorten som finns överallt att köpa. Ganska hög, med plats för tre bilder på höjden. Ett riktigt toppenalbum faktiskt - om det inte vore för utseendet på det! Som tur är, är ju detta lätt åtgärdat... Jag har i det allra enklaste bara gjort såhär:


Målat albumet vitt och stämplat ryggen med "Familjeminnen". Uppe i högra hörnet har jag även stämplat fem exempel på vad som finns i albumet, så man enkelt ska kunna skilja dem åt (det brukar ju bli en del till slut...). T.ex. har jag skrivit "semester", "kalas" och "bus". När man är van att dekorera är det svårat att inte göra det... Men jag ska ha mina album stående i TV-skåpet, så så lite intryck som möjligt får det vara på dem. Jag satte dit tre pärlor på två ställen (bara för att...). Blev enkelt och snyggt!

Nää... Här ska lagas barnmat!
Hej hej!

2 kommentarer:

  1. Måla album kanske man skulle ta och göra, har en hel drös i inte alltför snygga färger.

    SvaraRadera
  2. Det där ska jag nog kopiera! Men vad använder man för färg? Jag är helt novis när det kommer till pyssel. :)

    SvaraRadera