torsdag 3 november 2011

Fina tidningar

Ibland kan jag köpa en tidning bara för att den är fin. Just den här tidningen (Jeanne ´d Arc Living) är dock som en bibel för den som gillar lantlig stil - så den är värd att köpa för både utseende och innehåll.
Nu när höga prydnadssaker inte finns att rekommendera (med en åttamånaders), så kan detta vara ett bra alternativ för att få det lite fint och inte skört. Jag vill ju inte behöva skala av hela hemmet bara för hon börjar bli rörlig...

Bordet är hemsnickrat. Jag fick brickan av min svärfar och såg direkt att jag ville ha den som ett brickbord. Min sambo gjorde en kryssad konstuktion under och sedan fyra ben, sedan var det klart! Med målning och allt tror jag att hela jobbet tog två-tre dagar med torktid för färg och lim. Billigt blev det ju också!

Så kom igen nu och börja snickra, eller be sambon om han kan det bättre :)
Tjingeling!

6 kommentarer:

  1. KÄRA NÅN VAD FINT!!! jag har en liknande sliver bricka! Nu vet jag vad jag ska göra med den... putsa och snickra :)Min har dock inte handag...

    SvaraRadera
  2. Ja här får man räkna med att ställa fram alla prydnadssaker när ungarna är runt 3... :(

    SvaraRadera
  3. OJ här kommenterar jag... haha

    Haha ja jag såg ju de så jag får måla om de partiet och göra om. Så fick ju avbryta annonsen på tradera.

    SvaraRadera
  4. Ursnygg bricka!
    Vill ha;)
    Ha en fin helg!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Vilken fin bricka och vilket fint bord! :)

    SvaraRadera