lördag 26 november 2011

Adventspyssel

Nu är det snart första advent... Helt galet, så fort det går! Jag har pysslat, och pysslar, en hel del här hemma, och tänkte visa lite av det som jag gjort. Det är framförallt snabba pyssel, men ganska pillriga. Precis som jag vill ha det :)
Här kommer allt på samma bild...


Adventljusstaken är hempysslad. Jag kommer att ha två ljusstakar,en med blockljus också, men denna får stå i köket. Den är smidig att ta fram till bordet när det är dags för fika. Jag köpte träljusstaken på Myrorna (se nedan) för ynka 15 kronor! Sedan har jag målat den med vit hobbyfärg, fäst lingonris runt ljusen och slutligen satt fast zinkbrickor med vitmålade träsiffror. Delarna finns på Panduro. Jag har limmat på vissa ställen för att riset och brickorna ska stanna som jag vill ha det.

Tidningsrullarna som ligger bredvid var riktigt roliga att göra. Bara att ta gamla papper från böcker eller annat, rulla ihop och sedan knyta ett band runt. Jag har på bilden använt jutesäck som jag klippt till ett band och repat i kanterna och ett rött snöre ovanpå. Lim är ett bra hjälpmedel till pysslet. Blir inte lika halkigt med alla papper då.
Idén till papperspysslet kommer från tidningen 101 nya idéer.

Kolla in den söta gunghästen som jag hängt ovanför tidningsrullarna! Köpte den på affären Lev Vackert, som har en drös med fina saker. Till riktigt bra priser, kan tilläggas!


Till sist... Är ju bara tvungen att slänga in en före-bild på ljusstaken... :) Ett riktigt lyft blev det minsann :)

Ha en mysig 1 advent!

1 kommentar: