söndag 6 november 2011

Uppföljning

Kommer ni ihåg när jag satte en kvist av Murgröna i vatten, och en kvist av Peperonia i jord, båda sorter i kaffekoppar från loppisar.
Tänkte nu visa hur Peperonian faktiskt tagit sig ordentligt och blivit en egen blomma. Det är roligt att "driva upp" sina egna blommor. Det kräver knappt något arbete alls, och ger så fina resultat! Dessutom blir det ju så mycket billigare att göra så.


Jag jobbar just nu på att den ska bli mer "rund" i formen. Jag har fått tipset att stoppa ner några skott till i jorden, så det ska jag prova med. Men visst är det häftigt, att det vuxit så mycket på så kort tid?


Tänkte att jag slänger med en dekoration som jag har i köksfönstret ovanför blommorna. Panduro säljer dessa hjärtan omålade i trepack med fäste på. Jag har bara målat dem vita med hobbyfärg och buntat ihop alla. Riktigt snabbt och enkelt!

Idag ska hela familjen ut i skogen och hämta mossa. Visst är det trevligt när alla hjälps åt :)
Ha en skön söndag!

1 kommentar:

  1. Jag skulle också behöva ta mig ut i skogen och hämta mossa och lingonris.. jag lever på hoppet att det blir nu i veckan.

    SvaraRadera