tisdag 29 november 2011

Vimplar hit och dit!

Aldrig kunde jag tro att det var så roligt att göra vimplar. Jag var sugen på att göra det förra året, men det blev aldrig av... I år kan jag stolt presentera...


Jag har gjort två sorters vimplar. En "vuxen" och en för barnrum. Denna sitter ovanför vår säng på ett fönster som jag hade sönder i källaren. Det var inte med vilje, även om man skulle kunna tro det :) Blev väldigt fint som inredning i sovrummet när glassplittret var borta...
Annars brukar sidorutorna vara prydda med tyghjärtan, men nu över jul fick de ta paus och vimpeln får plats istället. Riktigt läckert, tycker jag!

Närbild på vimpeln. Juteväv, notpapper och matchande designark.


Här är "barnvimpeln". Bildn visar bara en del av den, men den är i två delar och nästan korsas genom halva rummet.  Den var jätterolig att göra. Dels för färgernas skull, men dels för storlekens skull. Det var kul att göra något så effektfullt till Skorpans rum. Hon älskar den! Pekar på den och och säger "ä dä" varje gång hon får syn på den :)
Vimpeln är gjord på designark från Panduro och papperssnöre från Village.

Ha det bra!
Hej så länge!

2 kommentarer:

  1. Vad snyggt det blev med vimpeln över sängen. Min vimplen blev inte lika snygg när den kom på plats. Den kändes fjösig.

    SvaraRadera
  2. Jättefint!
    Jag har tänkt sy bokstäver av filt till ungarna i deras rum... men just nu står allt still här hemma för jag vet inte hur det blir med någonting. Så jag får avvakta 1-2 månader till och se... hur det blir =)

    SvaraRadera