måndag 31 oktober 2011

Tack!

Efter dopet kände jag att jag ville snida ihop några tack-kort. Skorpan fick så mycket värme och fina presenter. Naturligtvis är korten från henne, det är bara jag som gjort designen åt henne :)


Jag har samlat korten på min egengjorda anslagstavla. Den kan jag nog blogga om vid ett senare tillfälle. När man gör många kort som ska gå i samma design, är denna väldigt bra, för den har jag mitt framför mig när jag pysslar vid skrivbordet.
Här kommer en närbild på några...


Det mesta jobbet görs av Panduros nya papper. Helt underbara! En höstnyhet. På detta kort har jag även använt knappar och pärlor trädda på organzaband, spets och egenvirkade blommor.


Panduros nya papper även här. Band och rosenknoppar från Stellas. Jag snurrade tråden lite på rosorna och trädde fast pärlor. Ser lite tokigt ut på kort, men i verkligheten blev det riktigt läckert! Bladen kommer från en ljusmanchett och blomman är virkad av mig.


Panduros papper såklart! Se bara hur söta vimplarna är! Att använda virkat, siden och knappar med dessa papper och färgkombinationer blev så rätt. Band, spets och knappar är stuvar och sparat småplock jag har. Blomman har jag virkat själv.

Ha det bra!

2 kommentarer:

  1. Ja mamma sa att kortet hade fått många fina kommentarer :)

    Ja jag är nyfiken jag också. Jag åkte ju inte själv på mässan, har mailat de och frågat. Jag ska ju få hem stämpel också. Stör mig lite på att andra har den innan mig hahah! Den blev ju nyss klar i produktion så jag har inte ens hunnit fått den.

    SvaraRadera
  2. Jo just blommorna?? Virkar du dem själv? De är ju jättesöta! ÄR det svårt?

    SvaraRadera