tisdag 4 oktober 2011

Mera fettfria tårtor!

Nej då, det har inte blivit någon virkblogg... Men det är ju bara så kul att virka! Så perfekt att sitta med vid till exempel TV:n (Desperate housewives ikväl, ett måste!!!).


Här är ännu ett bakverk. Det hamnar nog vid barnleksakerna eller så kan man ju spara att ha som present, istället för en blomma. Den kallas för Gräddbakelse med violer, och det är Garnsligt som varit i farten igen. Nu har jag hållt mig ganska exakt till mönstret, men valt andra färger och fick hoppa över tårtpappret eftersom jag inte hade mörklila garn.
Jag fick tipset av en Pysselpinglan att använda kartong i botten även på små bakelser. Så det gjorde jag även på denna. Det blir stor skillnad i stadga.

Ha en bra dag!

2 kommentarer:

  1. det går nog ner både och på lördag, tänkte äta tonfisken som tidig lunch. Bakverken är jättefina det är nästan så jag blir sugen på att virka själv.

    SvaraRadera
  2. jättesöt vad duktig du är! Verkar vara många som virkar nu. =)

    SvaraRadera