söndag 2 oktober 2011

Griffeltavla och andra projekt

Här kommer en bild på en beställd griffeltavla som jag gjort. Tavlan har nu hamnat hos sin nya ägare som blev nöjd med den. Alltid lite pirrigt innan man ger något man gjort själv, och nu speciellt säljer... Man vill ju att det ska vara så bra som möjligt såklart!


Jag gillar har denna ram blev så naturligt shabby. Underlaget var i trä och jag slipade bara ner utan att betsa mörkt innan (någon som är helt fantastisk på det är för övrigt min syster!). Tycker att det blev väldigt fint, och kommer nog att göra så med vissa projekt i fortsättningen. Passar sig ibland - och ibland inte.

Här är projektet som jag håller på med nu... Inte färdigt alls :) Tavlan såg alltså ut så här när jag köpte den och jag gjorde som vanligt och slaktade den när jag kom hem... Hihi... Däremot frågar jag er loppishandlare, som handlar i syfte att göra om; Vad säger man när expediten tycker att hon säljer ett superfint motiv? Ska man säga att den ska slaktas eller bara hålla med....?


Slutligen behövs en bild på svampkorgen från när jag och svärmor var på hennes svampställe igår. UNDERBART att få vara i skogen och bara plocka obegränsat med svamp. Som vi har letat hela hösten! Nu ligger trattisarna på tork - fult som sjutton men smidigt när dom ska användas.

Tjingeling!

1 kommentar:

  1. Superfin ram! Jag har hittat en ram hemma hos Mamma som jag ska måla vit och göra till griffeltavla. Men den ska jag behålla själv :) Sen tänkte jag försöka hinna med och göra några till när jag ändå ska stå på loppis sen igen.

    SvaraRadera