onsdag 12 oktober 2011

Salta gifflar

Jag satt och bläddrade igenom några av böckerna i bakbokserien från Tasteline/Aftonbladet. Jag var nämligen hemma hos en vän förra veckan som bjöd på Gifflar med nötkräm, sååå goda! Receptet fanns i boken "Bullar". Jag har bakat även dem hemma nu efteråt och mitt tips till alla Nutella-fans som har lätt att lägga på sig extrakilon.... (jag är en av dem...) Baka om du väntar gäster så du inte får för mycket gifflar över... :P
Blev dock lite peppad på detta med gifflar och såg då ett recept på Salta gifflar i boken "Läsarnas egna recept". Ett jättebra recept, ganska tidskrävande, men värt det. Resultatet blev väldigt gott!


Gifflarna passar till kvällsmys, kaffet, temyset eller frukosten. Smart!

Ha en trevlig kväll!

1 kommentar:

  1. Fast oftast brukar jag få lite hjälp med fönstren eftersom jag alltid slarvar så går Daniel efter sen=)

    SvaraRadera