tisdag 25 oktober 2011

Legot är fantastiskt!

Bild från Christian Dahlgrens Blogg
... men det ger mig huvudvärk!
Jag kan inte spontanleka med lego som barnen gör... Jag kan inte bara sätta en gul bit på en röd bit när jag bygger väggar. Jag vill ha enhetliga färger så det blir prydligt, fint :)
Ja, det är ju helt sjukt... Men jag har klurat lite runt det här med legobygge. Det är faktiskt en bra grej att använda sig av när man ska kolla hur planlösningar blir etc. Vi har lego så det räcker till en hel förskola, så här kan byggas flervåningshus om så önskas!
Jag tror väl sällan att jag kommer att använda mig av lego för att se hur jag ska inreda och renovera i framtiden. Men principen med det är ju faktiskt toppen.
Jag undrar om jag var likadan med legot när jag var liten... Det kanske är då man lägger grunden för hur man blir i framtiden :)

Hej hej!

1 kommentar:

  1. Bygga lego är helt fantastiskt, planer finns på ett legorum här hemma men då åker nog biljardbordet ut. Jag skickar sms imorgon innan vi åker. Tror jag kommer runt 12.

    SvaraRadera