torsdag 20 oktober 2011

Pennhållare av papper

Senaste numret av 101 idéer tipsar om att använda papper i pysslet. Inte på det här sättet som jag kommer att visa, men ändå... :)
Jag har varit i behov länge, länge av något som samlar alla pennor, saxar och verktyg mm i samma grej. Har inte gjort någon av någon konstig anledning - dumt med tanke på att just denna tog mig ca 20 minuter att göra. Tänk vad man kan skjuta upp saker som är så enkla egentligen... Och så skönt när det blir gjort!


Det här är en likadan pennförvaring som jag gjorde till Skorpans rum i höstas (se barnrum). Den här blev ju helt annorlunda! Roligt att få så olika resultat på samma grej. Det är 6 st toarullar som är klädda i papper. Just detta papper är ett riktigt fynd från loppis, det är en pjäs som är skriven på skrivmaskin. Otroligt vackert i många dekorationer. Jag fäster pappret med dubbelhäftande tejp och sedan tar jag en kartongbit och limmar fast alla rullar på, så att förvaringen får en botten.
Jag har dekorerat med band från tröjor (upphängningen som kan klippas bort) och stuvbitar av spets. Rosorna är från Stellas.


Måste bara bjuda på en närbild av det snygga pappret! Egentligen behövde det inte dekoreras alls, men kunde inte låta bli... :)

Ha en trevlig kväll!

3 kommentarer:

  1. Jättefint med texten :)
    Jag har tänkt gjort också sedan jag var hos dig men de har ju inte blitt av. men ska ta mig i kragen. men ska prova göra med konservburkar. Fick idén från 101 idéer när de satt lökar i.

    Jag gillade 101 idéer så jag hoppas nästa nummer är bra också. Tänkte bege mig ut i skogen och plocka lite grenar och bygga en sån där stege att ha mellan ytterdörren och altandörren... någon dag...

    SvaraRadera
  2. Ja just det de hade du ja. I vardagsrummet. Just ja de var ju jättefint, du hade hjärtan eller något va? Får nog göra en att ha ute och en inne :) Om jag hade mer plats så skulle den kunna fungera som att hänga handdukar på i badrummet.

    SvaraRadera
  3. NU kom ja på :D jag ska ha att hänga av kläder på i sovrummet när jag flyttar ut lillans säng... har ju ingen stol eller liknande där inne...

    SvaraRadera