torsdag 27 oktober 2011

Platsbyggd bänk


I somras köpte vi barnmöbler på Blocket med ett hjärta på stolsryggen. Sååå söta! Jag blev sugen på en bänk som matchade på en yta i Skorpans rum som var omöblerad. Här lade jag in en beställning såklart :)
Detta är inte mitt pyssel alls, förutom målningen. Så äran ska gå till min sambo! Bänken är alltså platsbyggd, lika lång som murstocken. Hjärtana är utsågade efter en mall.
Jag blev riktigt nöjd och jag tror att han också blev det (man är ju självkritisk när man gör nåt själv...). Bänken funkar just nu som Carport för gåvagn och gåbil samt sittställe för vuxna som inte vill/orkar sitta på golvet och leka. Så det fick flera bra funktioner och kommer nog få fler i framtiden, skulle jag tro.

Vill ni ha en snickeribeskrivning, hör av er så mailar jag!

2 kommentarer:

  1. Jättefint! Jag vill ha något ute på trappen sen när vi gör om ute sen och bygger staket runt trappar... men ja det blir ju sen det... kliar i fingrarna!

    SvaraRadera
  2. Himla käckt att ha en sån händig karl där hemma! :) Jättefin bänk som pryder sin plats väl.

    SvaraRadera