tisdag 13 mars 2012

Griffeltavla med hönsnät

Jag har nu äntligen gjort en tvådelad griffeltavla - vilket jag tänkt göra i flera år nu... Kontigt att man (läs jag) skjuter saker framåt hela tiden... Speciellt när resultatet blir så bra! Bilden gör ingen rättvisa alls, för den är så mycket finare i verkligheten!


Jag har till största delen slutat att betsa under innan jag målar. I detta fall var fönsterspegeln redan mörk och jag behövde inte slipa bort överdrivet mycket innan jag skulle måla. När den vita färgen sedan ska slipas och träet på fönstret kommer fram tycker jag att det känns mjukare och mer naturligt.

En till tavla, men mer som dem andra jag brukar göra. Däremot ville besällaren inte ha några nötta kanter och en stilren tavla. Ramen kan ha blivit något för tunn, men jag hoppas att hon blir nöjd!


Dessa tavlor är inte till salu, men är visningsexemplar på sådana tavlor som jag gör på beställning. Kontakta mig om du är intresserad av en egen tavla!

Ha en trevlig kväll!

2 kommentarer:

  1. Fina griffeltavlor!
    Jag är förkyld så det blir inte så mycket pyssel här hemma.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Det blev finfint! Jag håller med dig! Jag betsar aldrig under.
    Jag provade att lägga en lite lite glansiga färg över den matta färgen på bordet. Och det blev okej... Ingen färg som åker av =) Men nu har döttra fått tag i en svart spritpenna på både vardagsrums bordet och köksbordet :/
    Jag måste försöka börja blogga mer igen...

    SvaraRadera