måndag 12 mars 2012

En bok som går i arv


Jag har inte kommit på nåt bra namn på den här boken än. Jag fick den i somras när jag fyllde år. Den är köpt på Nice (Marieberg Galleria) . Boken är helt fantastiskt fin och består av tomma sidor, fnasiga och nötta - jättefina! Jag har funderat ända sen i somras vad jag ska göra med den. Ville inte göra något förhastat! Recept, foton, tips..Ja, tips stannade jag till slut på!  Jag kommer att samla sådana tips som jag snappar upp och rekommenderas i denna bok. Tanken är att boken ska gå vidare. Jag har nog tänkt att jag ger Skorpan den på hennes 18-års dag eller i flytta hemifrån present. Så man har ju några år att bygga den :)


Första siduppslaget handlar om hur man får bort fläckar från kläder. Det ska vara lättillgängligt när olyckan är framme!


En närbild på band och dekoration. Jag har valt att göra det smakfullt men sparsamt. Om man ska bygga hela boken kommer den bli gigantisk om man lägger tjocka dekorationer på varje sida. Blommor är alltså inte att rekommendera :) Nu gäller det att tänka utanför lådan minsann!

Underbart väder, eller hur? Det börjar bli dags att starta uteprojekten... Själv ska jag nog ge mig på äppelträden idag. Har ni börjat utomhus än, och vad gör ni i så fall?

1 kommentar:

  1. I tankarna har jag redan fixat trädgården i massor och satt ut vårblommor mm. I verkligheten har jag inte gjort ett skit....

    SvaraRadera