onsdag 14 mars 2012

Kom-ihåg-tavla

Nu bloggar jag från mobilen för första gången... Får se hur smidigt det visar sig vara :-) eller om inlägget publiceras ens!

Hur som helst... Jag har i bakhuvudet att jag i nåt tidigare inlägg "lovat" att jag ska visa den här tavlan (jag hoppas bilden kommer med nu, teknikens under...). Jag tänkte också passa på att beskriva hur den är gjord.

Jag satte samman brädor som blev över när vi lagt nytt tak i sovrummet. Målade brädorna och byggde sedan en ram av golvlisterna som blev över. Sätt en bräda på tvären på baksidan för att vara säker att "bygget" håller ihop. Eller en på varje sida.
Jag spikade möbelspik i ett mönster och virade snöre mellan. Sedan är det bara att nypa fast sina alster, eller kommande som jag även gjort.

Ha en skön dag.


2 kommentarer:

  1. Jag förbannar allt snedtak på övervåningen, en sån där smidig anslagstavla är precis vad jag inbillar mig att jag behöver. Den är riktigt snygg anslagstavlan, tyvärr gör den sig inte rättvis på bilden. Kram

    SvaraRadera
  2. Fiffigt =))

    Har du sätt att de är scrapträff i kristinehamn av alla ställen =))
    http://www.svenskscrapbooking.se/cupcakekalastraffen/

    SvaraRadera