tisdag 28 februari 2012

Fotoalbum med decoupagelyft!

Dessa album har bloggats om tidigare. Jag målade dem vita och stämplade albumens innehåll på framsidan. Det blev riktigt fint, men inte så hållbart med den stämpeldynan som jag lyckats få tag på. Den är köpt i Ullared och har en förmåga att inte torka in i materialet (något bättre på papper). Resultatet blev att stämpeldynan/texten blev utsmetad. Inte så snyggt... Men så här blev albumen ännu snyggare, tycker jag!


Jag har märkt albumen med nr 1 och nr 2 högst upp på bokryggen. Denna förvandling mer än dubbelt så fort att göra i jämförelse med den andra som var med färg. Decoupage är enkelt och roligt.


Här har jag använt mig av gamla sidor från 1938 där det står mycket tankar kring kriget och Socialdemokraternas ekonomi i Örebrotrakten :) En rolig detalj om man tar sig tid att titta på framsidan ordentligt!

Tjingeling!

2 kommentarer:

  1. Jag satt och tänkte på att du kanske skulle ta och blogga albumen, förut när jag hade bäddat ner mig i soffan.

    SvaraRadera
  2. Vad pysslig du är och de blev jättefina.
    Ha en fin helg!
    Kram Anette

    SvaraRadera