torsdag 16 februari 2012

En födelsedag

Då är tårta och paket ett måste!


En jordgubbstårta i kalla februari, tänka sig... Typiskt att ha detta som favorit när man fyller på vintern! Fruktdisken bjussade inte på några fina jordgubbar - så det var bara att ge sig på de frysta. Det funkade alldeles utmärkt. Min rekommendation, som jag vill tro var avgörande, var att gubbarna fick rinna av på hushållspapper en stund först.

På lördag, när det stora kalaset blir (det är min sambo som fyller 30 år), har jag tänkt att baka en tårta med sugarpastetäcke och dekoration. Blir den lyckad hamnar den på bloggen :) Har aldrig provat något liknande förut!



Den som handlat på HM på sistone känner igen paketet. Jag valde att "pimpa" paketet genom att använda jeansbakfickan, som faktiskt är en etikett från Jack & Jones för några år sedan. Några blommor och ytterligare en etikett hamnade på etiketten. På så vis kunde jag använda kartongen dem skickar med, vilket jag inte gjort på många många år!

Nu ska jag förbereda lite tårtfyllningar. Kika in till helgen för att se recept och ett förhoppningsvis fint resultat!

3 kommentarer:

  1. Vilken fin tårta. Låter spännande att du ska prova på en sugarpaste tårta. Det är faktiskt enklare än marsipan. Använd maizena när du kavlar så blir det toppenbra! Ser fram emot att få se resultatet! Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Tyvärr har hon köpt krämerna på Arlanda :/ Typiskt! De verkar inte vara så jättestora men någon återförsäljare måste det ju finnas i alla fall.

    SvaraRadera
  3. Lycka till med tårtan. Jag hoppas få se den här på bloggen oavsett resultat.

    SvaraRadera