måndag 27 februari 2012

Kort till två grabbar

Hej på er!
Hoppas att ni har en bra början på en ny vecka.
Igår fick vi en ny kusin (Skorpan fick) som vi med glädje välkomnar till världen!
På kvällen knåpade jag ihop kortet som han ska få. Har ännu inte bestämt mig för vad jag ska pyssla till honom, vad brukar ni pysslare göra till nyfödda? Förslag, tack!

 Kanske lite suddigt kort... Roligt att göra ett pojk-kort eftersom det varit så mycket flickor som jag pysslat åt. Inga konstiga material har används. Gamla baby-papper från Panduro, klippark (engelsk ramsa) från Stellas och det gamla vanliga... Blommor, spets och stenar. Det hade passat sig bra med en "Välkommen till världen-stämpel" här, men det har jag inte... Så den hederliga handstilen med en passade färg i Promarkerspenna kan också funka. Dock inte lika snyggt :)

Här kommer ett kort till en annan typ av kille...


Här kanske det syns att åren har blivit några fler? Detta kort är till en 34-årig kille som inte gillar ljusblått lika mycket längre.... :)
Bilden är utklippt från en presentpåse och slarvigt ditlimmad (för skrynkeleffekt). Etiketten "Congratulations" kommer från ett klippark från Panduro. Under har jag en vit cardstock som jag penslat med kaffe, för att få det gamla utseendet på papper. De svarta blommorna kommer från Ullared och har pimpats till med en vit pärla i varje mitt.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar