måndag 6 februari 2012

Nu har odlingen börjat!

För några år sedan började jag intressera mig för att driva upp egna blommor och grönsaker. Eftersom jag annars köper otroligt mycket blommor (och helst de dyraste sorterna) när utesäsongen börjar så lönar det sig verkligen att förså eller direktså själv. Det är dessutom mer än halva nöjet att få planera rabatterna, och sedan invänta att blomman blir som man tänkt sig. Förra året sådde jag "vita" solrosor. Växte så det knakade och när blomman kom var den.... knallgul! Totalbluff eller bara otur?


Nu är förarbetet iallafall igång som ni kan se. Blev peppad igår när Madde var här. Jag har inte satt paprika förut, men just den här sorten (snackpaprika) tror jag kan bli extra god om man odlar själv. Den tillhör den dyrare sorten också, så det vore ju inte fel med stor skörd så man slipper köpa :)
Än så länge kan jag klara mig på mitt minimala såbord, som egentligen är ett sängbord. Snart blir det ommöblering inför kommande sådder.

Ha en trevlig kväll!

2 kommentarer:

  1. Jag har bunkrat köksfönstret, det är varmt som ett växthus där när solen ligger på.

    SvaraRadera
  2. Så duktiga ni är.
    Men jag är glad att mina Mårbacka pelargonier har överlevt vintern hittills.
    En del loppisar är väldigt dyra. Ibland får det kosta lite mera om det är värt det. Min man säger du måste ju pruta och ibland gör jag det.
    Kram Anette

    SvaraRadera