söndag 29 januari 2012

Årets första semla


Jag älskar semlor... Sååå smaskigt! Och godare blev det, när man hade gjort godbitarna själv kan jag lova. Lätt som en plätt var det också. Bra att kunna lägga på så mycket man vill av de olika delarna när man gör själv. Personligen kan jag tycka att det är för lite mandelmassa och för mycket grädde på semlor man köper. Lätt fixat på dem egna! För den som inte gillar mandelmassa är det ju även lätt att byta ut mot tex. marzansås eller kardemummafyllning.

Bilden visar mina smaskiga semlor som jag gjorde idag. Tack för lånet av spritsen, snälla grannen :)

Hej svejs!

3 kommentarer:

  1. Oj så gott det ser ut! Börjar bli dags för årets första semla tror jag minsan. Hittade din roliga blogg när Madde länkade awards! Blev inspirerad att virka lite smått igen. Gjorde en prinsesstårta som du hade gjort, tyvärr blev den inte lika bra! :) Ska köpa bättre garn och prova igen. Kanske lärde man sig nått av misstagen. Hoppas att det är bra med er! Var trist att det inte blev så mycket av föräldragruppen! Ha det så gott! Kram från Therese i Sköllersta!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tack snälla för din kommentar, det värmer.
    Jag älskar semlor jag också, smarriga bilder!
    Det värsta är att jag efter alla Nyår ska börja ett hälsosamt liv och då kommer semlorna;)
    Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Mumsigt! Jag har då inte ätit någon en men jag kanske får ta och göra egna någon dag jag också! Som du säger godare med mer mandelmassa :)

    SvaraRadera