söndag 1 januari 2012

Till Värdparet

Gott nytt år till er alla!! Hoppas att ni har haft en bra start på nya året.

Jag tänkte visa min present som jag fixade till värdparet igår. Inget nyårsaktigt över den, utan funkar på alla slags fester man ska på, eller varför inte som present...?


Det är ett kakrecept förberett i en glasburk. När man bestämmer sig för att göra kakorna är det bara att tillsätta lite smör till degen. Jättekul idé från systrarna Eisenmans Vinterns söta, uppskattat istället för en blomma.
Jag skrev bara vad det var för kaksort på baksidan av etiketten (tog en annan sort än den i boken) och sedan en enkel beskrivning.

Det är roligt att variera "gå-bort-presenterna" tycker jag. Har ni några tips på vad ni brukar göra, så dela gärna med er!!

2 kommentarer:

  1. Du ska absolut köpa den boken. "Gott att ge bort - ätbara presenter" Det finns den del sånna här recept i den också. :)
    Tycker så mycket om boken, och tittar i den varje dag:)

    Kram Cina
    virka liten kaka

    SvaraRadera