onsdag 22 februari 2012

Underbara tulpan

När jag flyttade till hus var tulpaner en sådan blomma som stod på "hata-listan". Åren går och jag vet inte vad det är som händer med mig (har inget med ålder att göra!!)... Men tulpanerna har plötsligt blivit en av de vackraste blommorna i trädgården. I min trågård finns mestadels vita tulpaner, men jag lär mig faktiskt att tycka om även andra färger. När sambon fyllde år i helgen var tulpaner den hetaste buketten :) Här visar jag min köksbricka just nu....


Tulpanerna är inte vita, men det gör mig faktiskt inte speciellt mycket. Tillsammans med "krukan" som då är en kaffe/tekanna blev buketten väldigt fin. Hushållspappret är tyvärr ett måste på vårt köksbord nu för tiden... Kakor som blivit över från kalaset får vara till prydnad. Vi behöver väl inte diskutera hur många som är kvar i skrivande stund? :)

Tänk vad mycket man kan göra med dessa silverbrickor! Så praktiskt för oss som gärna bunkrar upp bordet vid måltiderna. Bara att lyfta bort brickan och få hela ytan breda ut sig på.
Saknar du en är det bara att ge sig ut och loppisfynda!

Hejs svejs!

2 kommentarer:

  1. Jag fyndade en massa silverbrickor på Bra och begagnat i Hallsberg igår, de är alltid bra att ha.

    SvaraRadera
  2. JAG ÄLSKAR VITT!!! och nu när vi bott här ett år så har jag fått in det mer och mer... men lite färg bör man ha...
    "lite färg i det vita lyfter det vita"
    Brukar jag tänka... Jag älskar stark rosa i det vita och lite turkost ... Nästa steg är vardagsrummet... Övertalningen ligger på topp nu när jag vill ha in lite rosa där ;)

    SvaraRadera