måndag 13 februari 2012

Kanelscones

Jag har blivit riktigt duktig på att införa vegetariskt i mina veckomenyer igen. Förr var jag till och med vegetarian (eller fusk-vegetarian, jag åt vitt kött). Sedan jag började med köttet igen har det vegetariska liksom fallit bort. Nu är det på god väg in igen, kul kul!


I veckan som var gjorde jag en riktigt god soppa med ett ännu godare bröd. Soppan han jag aldrig få något kort på - men här är brödet iallafall! Tasteline är suveränt. Har det som app på telefonen och får massor av inspiration till matlagningen. Det var längesedan jag lagade mat med recept, men på så vis har jag fått ett nytänk (speciellt vad gäller det vegetariska) i matlagningen. Ett hett tips!

Här finns receptet för dig som är intresserad. Tänk på att det bara räcker till en lagom stor brödkaka. Jättebra var det eftersom det inte blev något över när man åt soppa till, men ska man äta bara sconesen kanske man får dubbla satsen.

Ha en "vårigt" skön dag! Snart ska jag ut i solskenet - och sedan luncha med vänner och barn. Upplagt för en underbar dag med andra ord!

1 kommentar:

  1. Det börjar redan kurra i min mage, jag ska kika på receptet.
    Kram Anette

    SvaraRadera