onsdag 17 augusti 2011

Skapa din drömvärld...

För er som inte läst Anna Öhrnbergs böcker, kan jag säga att ni missat något. Böckerna är från pärm till pärm fyllda med pysseltips i lantlig stil - och jag bara älskar alla tre böcker som jag har.
Ur en av böckerna med mer industriellt lantlig stil, fick jag se att hon målat en simpel jordglob med skoltavelfärg. Enkelt och hur läckert som helst!
Självklart hade ju svärfar en jordglob stående hemma (som så mycket annat vi hittat där...). Bara att beslagta den och måla.

Här är det färdiga resultatet. Det är häftigt att kunna måla upp sin egen värld, speciellt om man har barn. Men hittills bara dekorativt med en passande text.

Tyvärr har den stackars jordgloben inte fått någon placering hemma hos oss... Så han får posera på köksbordet isället :)

Tjingeling!

1 kommentar:

  1. Vad häftigt! De där böckerna måste jag spana in! Ni hade verkligen superfint hemma! Överröste fredrik med idéer som jag fick ...

    HAHA jag slängde mig direkt över mina stolar när jag kom och och målade dem vita! Så nu är det grundmålade i alla fall. Men de blir rätt coolt får se om jag ska färdigmåla dem eller om jag ska ha dem så där... :) myk finare nu i alla fall =)

    Ska passa på att måla om vardagsrumsmöblerna när han jobbar kväll någon dag :) haha

    SvaraRadera