söndag 28 augusti 2011

Dopkort

I sista sekund kom jag på att vi som föräldrar skulle köpa doppresent! I all hast blev ett dopkort även ihopscrappat. Blev ju ganska lyckat ändå. Hade ju såklart kunnat blivit bättre om jag fått handla till tillfället, men nu blev det att använda material som låg i pysselskåpet.
Så här blev resultatet


en närbild på den fina kronan...


pappersros som är gjord av vanligt skrivarpapper. Man river tre runda cirklar och "ruffar" till kanterna lite. Skrynklar till pappret så rosen får ett naturligt utseende. Jag matchade rosen med att markera kanterna lite med brun stämpeldyna, eftersom jag gjort det i bakgrunden på den vita cardstocken. Rosen binds ihop med ett brad. Idén till denna fina ros, som det absolut inte är sista gången jag gör - fick jag hos Josefine.


Ha en bra dag!

1 kommentar:

  1. Superfint! Och blomman blev verkligen toppen!

    Jag halka in på detta inlägg och jag tror det pappas dig. De är verkligen något i shabby =)
    http://stampartic.blogspot.com/2011/08/making-shabby-chic-looking-card.html

    SvaraRadera