måndag 29 augusti 2011

Äppelmos

Äpplena bara rasar från träden och här kommer resultatet från morgonens plock. Något annat än paj, för en gångs skull.

först en burk i rosa nyanser. Blommor som kommer från Panduro - för länge, längesedan. Spillpapper och "spillspets". Locket är klätt med servett som är klippt på plats.

den andra burken blev mer i min stil, så den spar jag själv till mitt skafferi :) En beige spets från Ohlssons tyger och spillpapper. Mullberryblommor i bruna nyanser med en pärla i mitten. Jag har faktiskt skrivit själv den här gången. Inte så ofta jag gör, men det kan vara mer personligt tycker jag när man ska ge bort burken. Locket är klätt med avklippet från en gardin som jag lagt upp. Här sparas allt av värde :)

Nästa äppelprojekt blir äppeldricka!

3 kommentarer:

  1. Blev det nån bild på dopmuffinsarna? Fina burkar

    SvaraRadera
  2. vad fint det blev! Verkligen. Jag ska försöka koka äppelmos här också. Skulle göra plommon och äpple marmelad men jag fick så mycket annat för mig så nu är det försent :(

    SvaraRadera
  3. Åh va lyxigt med massa äppelträd! Burkarna blev jättefina! =)
    kram K.

    SvaraRadera