lördag 13 augusti 2011

Sjalen är på gång!

Jag har börjat virka på den där sjalen som jag har skrivit om tidigare. Som tur var hade jag min underbara mamma till hjälp! Utan henne hade jag aldrig fattat hur beskrivningen var. När jag skulle tyda i virkordlistan på nätet kunde samma sak betyda olika saker på engelska och amerikanska. Till slut blev det grekiska :)
Mamma kunde iallafall beskriva för mig - och här kommer en liten titt på underverket, enligt mönstret nästan halvvägs. Jag ska bredda den så den blir lite tjockare men längden känns okej.


Jag har använt jubileumsgarnet från Svarta fåret med virknål nr 3, vilket har gjort den mycket mindre än på beskrivningen. Men det är ju lätt att åtgärda! Om jag gör fler kommer jag definitivt att använda en tjockare virknål och eventuellt ett fylligare garn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar