onsdag 3 augusti 2011

Romantik utan bild

Just nu håller jag på att prova mig fram med lite virkade spetsar. För ett tag sedan blev jag introducerad i virkning av Pysselpinglan. Hon är otroligt duktig och duktig på att lära ut. Jag fick minsann blodad tand och är nu igång och virkar mestadels bakverk till barnrummet. Kul som leksak och läckert dekorativt.
Hur som helst har jag nu börjat "freestyla" lite, tänka sig :) Igår började jag på lite spetsar som är så bra att ha till allt möjligt. Roligt att ha gjort dem själv och lite billigare blir det ju förstås!
Det blir ingen bild idag på mina spetsar, men förhoppningsvis har jag tragglat mig fram till dem imorgon. Självklart kommer det även vara med ett gratis virkmönster till varje spets!

2 kommentarer:

  1. Jag kom att tänka på att mina systrar är med i Husmorsskolan, där presenterar man något sytt, virkat eller stickat varje tisdag på sin blogg. Jag tror det kan vara något för dig. Gå in på virkmamma.blogspot.com hon har nog länkat dit om du är intresserad.

    SvaraRadera
  2. Men men en sådan duktig elev var det lätt ! :) Men jag tycker minsann att det är scrap-väder idag, nu är vi hemma igen =) Kram!

    SvaraRadera