söndag 18 september 2011

Tänk om man kunde ta sig tillbaka i tiden...

... då skulle jag ha önskat att vi kunde fått behålla den kökstapeten som satt i köket en gång i tiden! Antagligen den allra första. Den här hittade jag bakom kylskåpet när vi skulle dammsuga där häromdagen. Tycker att den är så fin och skulle ju passa underbart med en bröstpanel och all inredning helt vitt.


Kanske är lite svårt att se men det var svårt att få en bra närbild med kameran i mörkret. Blixten bara suddade ut de fina blå blommorna. Det är en sån här typ av tapet som jag letat efter till köket fast med rosor. Häftigt att man omedvetet vill ha det som en gång funnits!
Köket kommer få ett nytt utseende så småningom, men det lär dröja. Kanske någon som vet var jag kan hitta en liknande tapet i nyproduktion?

Natti natti...

1 kommentar:

  1. Du får kolla i lite måleri butiker. Säg till Niklas att fråga Kia om hon kan köpa ut tapeter :) eller så frågar jag henne :))

    Motiven heter preciurs memories och är från Coloring book sidor. Du kan hitta massor på Google sök på bilder och sen välj streckbilder så kommer det upp massor. De är hur söta som helst!

    Jag har gjort en ny jultjej, men jag har inte publicerat den i bloggen eftersom den är på redigering och ska tryckas. Den ska vara med på scrap och stämpelmässan i Västerås i slutet av oktober. Detta är så STORT för mig =)

    SvaraRadera