lördag 24 september 2011

Receptlåda

För en tid sedan satt jag och pysslade med en kompis. Jag drömde mig bort om att det skulle vara fint med en receptlåda i köket, med receptkort i som man liksom bläddrar sig fram till vad man ska ha. Kanske i alfabetiskt ordning, om man ska vara så strukturerad som bara jag kan vara :)

Några dagar senare, hittade jag min gamla receptlåda som jag köpte i en inredningsaffär i Lindesberg för några år sedan. Det är Miljögården och den var väldigt fin som den var, men den var träfärgad och köket går i grått och vitt. Det var anledningen till att den blivit bortställd så länge. Nu har jag i alla fall min receptlåda - sen kan jag fylla på med favoritrecepten på kort när tid och lust kommer.


En liten och nätt låda, lagom stor för att förvara favoritrecepten.


Locket är väldigt fint med utskurna bokstäver i emaljerad skylt.
En vit porslinsknopp att öppna med.


Nu, tillbaka till TV och virkning... :)

1 kommentar:

  1. Jättefin låda. Jag jobba med trä var kul, kom på de nrä jag såg de låg ute och skräpa. Citatet har jag faktiskt använt förut när jag gjort skyltar som jag limmat magnet på baksidan så man kan ha det på kylen. Men de är fint citat :) Gillar också de här citatet. "Njut av livet - Det går inte i repris"

    SvaraRadera