måndag 12 september 2011

Fågelskrämma


Ja, det är väl inte riktigt rätt säsong för att visa en "fågelskrämma" nu, men jag plockade in den från trädgården igår. Tänkte att någon kanske ville ha detta som vinterpyssel till nästa år :) Kan faktiskt även vara fint att ha som dekoration inomhus. Jag kommer att ta bort bjällrorna i min och hänga den som dekoration.
Tyvärr blev min även bara dekoration i trädgården... Bjällrorna som jag satte i min "bjällrade" inte tillräckligt, så det gav ingen effekt för skatorna. Självklart fick den vara kvar ändå - men ett vindspel gjorde susen istället.

Till nästa år ska jag försöka hitta bättre bjällror. För tänk så fint att ha sådana här i körsbärsträdet hängande här och var!
Att tillverka var busenkelt, bara att forma en ram med en tjockare ståltråd. Sedan klä den med hönsnät. För att fästa hönsnätet på bästa sätt använde jag tunn ståltråd och kanterna på hönsnätet. Bjällrorna sätts fast med tunn ståltråd där tycket faller in.

Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar