torsdag 30 januari 2014

Barnrum

Barnrummet börjar ta form. Idag är det drygt en halv månad kvar till beräknad födsel. Jag hoppas verkligen på tidigare, men får nöja mig med att gå och plocka och pyssla under tiden....

Kanske har jag bloggat dessa tavellister för typ tre år sedan, när skorpan skulle komma till världen. Här kommer de igen iallafall! Man bygger en egen tavellist eller tar en köpt med hög ytterkant, och klistrar sedan på valfria bokstäver på den. Jag har valt att skriva "blinka lilla stjärna" och "det var en gång..." På mina. Bokstäverna kostade då tre kronor styck på Panduro. Jag har massor med färgburkar från små hobbysatser vilket är perfekt till denna typen av pyssel.

Fondväggen kommer från Tapetshopen.se , fast vi beställde den inne på Flügger färg. Den bästa färgaffären enligt mig! Tapeten kom efter endast några dagar och ingen frakt behövde betalas.

Nu pysslar jag med en vimpel till rummet av tapetresterna. Lite svårt att handskas med materialet! Är ju inga släta papper direkt.... Men förhoppningsvis kommer resultat om någon dag eller så :)

Ha det gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar