fredag 6 december 2013

Fint med röda band

I år har jag vågat ta in lite rött i köket. Passade bra nu när vi ha lantligt gröna köksluckor. Bilder på det kan hända att det kommer vid ett senare tillfälle.... Något jag glömmer hela tiden! 

Hur som helst... Hyacinter köper jag ganska många av varje år. De vita luktar ju inte så mycket, en behaglig doft bara. Den här hyacinten har blommat över så jag behöver egentligen en ny, men faktiskt ser det inte helt fult ut ändå bara med det gröna enkla som sticker upp ur krukan. Jag kanske är konstig som tycker det, men i det enkla bor det vackra :)

Jag gör aldrig några avancerade arrangemang med hyacinterna eftersom de behöver bytas ut efter hand. Denna har jag satt i en större glasburk, lagt på lite mossa och sedan några vita stenar. Runt burken knöt jag ett rött band och en av mina griffeltaveletiketter. Lätt som en plätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar