onsdag 30 maj 2012

Virkad väska


Jag har verkligen märkt att jag inte har någon vidare självdisciplin när det kommer till virkning! Den här väskan är nu äntligen klar efter typ två veckor. Effektiv tid har det kanske tagit några timmar.... Superenkelt och egenligen kul (om man är motiverad) :-)
Väskan är Virkad som "virka liten kaka"gjort. Mönstret finns hos Garnaffären.  Hon hade gjort mobilfodral och jag tänkte på en gång att mönstret var användbart till en miniväska. Funkade riktigt bra! Bara att öka maskorna, jag började dessutom med ett tjockt garn o virknål nr 5 så det gick undan lite :-) avslutade med att fästa en pärla vid ca mitten som dekoration. Sparsamt men ändå något...

För den som undrar om kudden jag virkar, så verkar den inte må dåligt av att få vänta lite på att bli färdig. Vilken tur för mig :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar