lördag 26 maj 2012

Spalje'



I trädgården är naturmaterial finaste inredningen, tycker jag. Normalt sett har jag min grönsaksodling på ett annat ställe i trädgården, men vi behöver åtgärda muren som är där... Med andra ord blev det bättre att flytta den ett år. Förra året hade jag hallon här, men buskarna var för risiga och gav för lite bär för att jag skulle vilja ha kvar dem.
Stolparna som sitter på sleapers sitter sedan hallonhäcken. Jag har bara använt grenar som jag klippt i lämplig storlek (tycker det är snyggt när det varierar uppåt) och små spik. Tyvärr gick grenarna sönder på vissa ställen av spiken, men det är stabilt som sjutton ändå och skulle det bli ett problem i sommar får jag väl åtgärda det då :)

Nu ska mina sockerärter och krassen (som antagligen inte tagit sig!) få klättra bäst de vill. Blir såklart en bild senare i sommar på när det förhoppningsvis är full blom här :)

Ha en skön dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar