fredag 18 maj 2012

Körsbärsblom

De finaste "fruktblommorna" måste väl ändå vara körsbärens? Jag vill gärna ha hela huset fullt med körsbärskvistar, men sparar gärna kvistarna på trädet eftersom jag är så tokig i körsbär och vill ha bären :)

Här har jag gjort ett litet sparsamt arrangemang med en körsbärskvist, andra gröna blad från häcken, ett vitt trähjärta och vita pärlor. Kronan är ju så fin, så det behövs inte så mycket för att det ska se bra ut. Jag använder oasis i botten. Petar med en grillpinne först om bladen är för tunna för att få in, så de inte går sönder.

Enkelt, gjort på några minuter. Skönt med blommande vår!

Ha en trevlig helg!

3 kommentarer:

  1. Jättesnyggt :) /Kram Helena ps, trevlig helg..

    SvaraRadera
  2. Så vackert!
    Min krona står utan blommor just nu.
    Ha en fin och skön början på veckan!
    Kram Anette

    SvaraRadera