tisdag 20 december 2011

Mössa till liten... och mindre!

När jag hade gjort en prinsesstårta i höstas såg min syster den innan den blev fylld, och trodde att det var en basker/mössa. Rusade fram till dottern/min systerdotter och ville att hon skulle prova. Komisk situation, men det blev ju givet att hon skulle få en virkad mössa.
Tro mig, jag har försökt att göra en basker (3 ggr). Jag gick till och med till garnaffären och köpte ett mönster för att lyckas, men det blev nog värst eftersom jag inte lärt mig att anpassa vuxenmönster till småtting.
Slutligen gick jag på egen känsla och fick fram denna. Den matchande, som är till käraste dockan, är gjord enligt det mönster som jag gjort Skorpans mössa tidigt i höstas. Tyvärr kommer jag ju inte ihåg vart detta mönster blev hittat...


En rolig julklapp till en söt 4-åring, eller hur?
Ha det så bra!

1 kommentar: