onsdag 11 september 2013

Fjärilar

Häromdagen ertappade jag Skorpan i mitt pysselrum, och hennes kreativitet flödade kan man säga :) Utifrån det material (eller i alla fall en tredjedel) av det som hon hade plockat fram ville jag ändå uppmuntra hennes skaparlust!



Vi gjorde fjärilar av silkespapper, paljetter, garn, piprensare och ögon som var höjdpunkten! Det är väldigt enkelt, bara att klippa till en bit silkespapper (kvadratisk) och skrynkla ihop den (perfekt för barn:)). Klipp en bit garn som fjärilen ska hänga i och knyt den på mitten av silkespappret. Dekorera med paljetter eller något annat fint. Klipp av en bit piprensare och snurra runt som spröt. Limma på ögonen.

Fjärilarna som vi gjort, som säkert kommer att bli fler, hänger på vår halv-inglasade veranda. 

Slutligen ville jag bjuda på en blomma :) Sommaraster är en sååå toppenbra blomma, hållbar både ute och inne. Såna gillar jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar